Rekolekcje dla studentek w Zakopanem Email
Spotkania ogólnopolskie - Relacje
Wpisał Kinga Musioł
Piątek, 11. Wrzesień 2015 20:05

"Góry dokonują przedziwnej intensyfikacji sił zarówno duchowych, jak i fizycznych człowieka. Wyzwalają to, co drzemie gdzieś w najbardziej utajonych głębinach człowieka. To, co potem, po zejściu w doliny, pozwala chodzić z podniesionym czołem po ścieżkach porośniętych piołunem"

~ks. Rogowski

31.08 - 5.09 w Zakopanem odbyły się rekolekcje dla studentek. Naszym przewodnikiem, zarówno na szlakach jak i w duchowym przeżyciu tych dni była s.M. Emiliana. Tematem przewodnim były wartości, które Siostra pomogła nam zgłębić dzięki konferencjom i rozważaniom, które zabierałyśmy ze sobą w góry. Codziennie rano uczestniczyłyśmy we Mszy Świętej, aby nabrać sił do wędrówki. Rekolekcje miały wymiar "w drodze": zdobyłyśmy wiele szczytów, co pomogło nam współpracować z naszymi słabościami, odkryć ogromne piękno, spojrzeć z innej perspektywy i przekonać się, że warto iść pod prąd, zmęczyć się, by później mieć satysfakcję ze zdobycia czegoś wielkiego. Coś wartościowego wymaga wysiłku. W małej -bo było nas 7- ale silnej grupie udało nam się pokonać wiele kilometrów i zakochać się w Tatrach. Każda z nas wniosła coś innego do wspólnoty, dzięki czemu te wspólne 5 dni były radością, pięknem i naładowaniem się na przyszłość.

Temat wartości połączony z górami jak najbardziej wpasował się w nasze serca, bo odkryłyśmy, że musimy walczyć o to co cenne i nie ma, że boli. S.Emiliana wplotła również góry biblijne w tematykę, np: "W tym czasie Maryja wybrała się i poszła z pośpiechem w góry" (Łk 1,39) albo "W tym czasie Jezus wyszedł w góry, aby się modlić i całą noc spędził na modlitwie do Boga" (Łk 6,12-13) Pomogło nam to odkryć bogactwo duchowe gór i poczuć bliskość z Niebem. Przy każdym rozważaniu podane miałyśmy pytania, które wybrzmiewały w nas na szlaku, a okoliczności sprzyjały w szukaniu odpowiedzi.
Zaliczamy ten pierwszy tydzień września do naszych kolejnych ulubionych dni. Pierwszy raz 1.09 był tak przyjemny :)

Polecamy i zapraszamy za rok!